fredag 16 september 2011

Budget.

Igår kväll låg jag i sängen med den tråkigare delen av planeringen, det vill säga budgeten. Egentligen är väl tråkig fel ord, jag älskar faktiskt att jämföra priser och undersöka och räkna och stapla upp. Som tidigare nämnt kan jag jaga i timmar, t.om. dagar för det perfekta fyndet. Så det tråkiga i sammanhanget är väl snarare att man inte kan kräma på så hårt man vill.

Det här är dessutom ingenting man kan jämföra med andra eftersom det är så fantastisk olika hur och vad man prioriterar. Vissa måste ha fyrahundrakronors vin och andra serverar bag-in-box i snygga karaffer. Någon lägger femsiffrigt belopp på klänningen, en annan köper second hand. Och så är det ju. Jag finner det dock både inspirerande och fascinerande att surfa runt på olika forum där folk delat med sig efteråt vad hela kalaset slutade på. Kontraster mellan femhundratusen och tjugofemtusen, för två helt olika drömbröllop.

Vi gjorde en extremt presumtiv muntlig budget för ett tag sen som landade på ungefär åttiotusen spänn och efter att ha skrivit ner mer exakt, räknat på och höftat lite här och där så var det inte så långt ifrån jag hamnade även denna gång. Då är smekmånaden förstås inte inkluderad för den får serva som eget kapitel längre fram. Imorgon ska jag redovisa min kalkyl för min blivande för att se vad han tycker - vilka poster jag glömt, och vilka jag får stryka..
 
 
 

1 kommentar:

  1. Haha vill du ha en budget eller tips kan du alltid fråga mig me ;)
    Har kvar allt..... Vårt gick i slutet på 220 000 utan bröllopsresa inkluderat och då valde ja ändå mycket "budget" och gjorde mycke själv...
    Men åh va avis ja e på er som får förslöt de roliga! Ja vill gifta om mig bara för att få leta klänning och allt roligt igen!
    Stort grattis o lycka till :)
    Kram

    SvaraRadera