torsdag 15 september 2011

Klänningen.

Jag har aldrig haft någon överdrivet klar bild av vilken typ av klänning jag vill ha. Bilden har ju förvisso klarnat något, men jag är i vanlig ordning en rätt öppen typ. De som känner mig vet dock att jag inte är speciellt elegant, stilig, trendig, eller någon fashionista. Snarare smaklös och lite too much många gånger. Så jag tror ingen förväntar sig någon sparsmakad kreation.
Min spontana tanke är att jag vill ha korsettliv upptill för att min midja som är smal, ska bli supermegasmal och mina bröst som är stora, ska bli enorma. Mina höfter vill jag däremot inte framhäva, således passar en bakelsekjol nertill ypperligt. 

Vidare gillar jag släp, mycket volang i kjolen och tydlig snörning i ryggen. Jag gillar INTE paljetter eller pärlor. Färgen.. vitt är väldigt vackert. Men jag är inte främmande för någon annan färg om den skulle ta mig med storm.

Här är ett litet snabbt axplock av några olika varianter där jag gillar kanske inte hela skapelsen men något. Tex överdelen, eller kjolen. Eller släpet. Eller snörningen.















Den här klänningen gjorde mig smått andlös. Otroligt enkel men helt fantastiskt vacker och färgen var tio poäng. Dock är mina bröst för tunga för att kunna gå en hel dag och kväll utan bh, så den typen av överdel är inte aktuell för tuttbarbiesar.





2 kommentarer:

  1. Hej,
    Först och främst ett stort grattis till att Ni ska gifta Er – underbart! Att planera bröllop kan vara svårt, stressigt och komplicerat men också jätte roligt, eller hur?! Som Ni säkert vet kan brollopshoppen.se erbjuda allt ifrån enstaka produkter (inbjudningskort, unika klänningar och skor) till enstaka tjänster (så som bokning av artister , mat, bröllopsfordon och mycket annat). Vårt kontaktnät är enormt och vi kan till och med skräddarsy ett drömbröllop! Vi har allt för att kunna hjälpa Er göra dagen perfekt och anpassa allt eller något efter Era drömmar! Kika in på www.brollopshoppen.se och hör därefter av Er till mig på angelica@brollopshoppen.se så kan jag ta fram ett riktigt bra erbjudande som passar just Er!

    Med vänliga bröllopshälsningar
    Angelica Hoff, brollopshopen.se

    SvaraRadera
  2. Kommer bli så himla fint Mia!

    Här är också en liknande, gjord av 75m tyll:
    http://www.underbaraclara.nu/194027/2011/09/13/brollopsdag/

    Och viktigast av allt: GRATTIS :)

    kramar

    SvaraRadera