torsdag 15 december 2011

Festprogram.

Eftersom jag älskar att pyssla med layouter, text- och bildplacering och sånt har jag redan börjat med festprogrammet. På Bröllopsguiden finns ett väldigt simpelt men mycket användbart verktyg för att göra enkla men snygga små program i valfritt format. Antingen följer man en mall, eller som jag, gör det helt själv men med inspiration från mallarna. Jag hoppas det finns något lite grövre papper man kan köpa som funkar i vanliga skrivare så att det går att få det lite hårdare än vanligt papper dock. Just den här delen kan jag tänka mig att folk gör mycket senare i planeringen men jag kan fundera över vilket typsnitt jag vill ha, bara det i en vecka. Och sedan ändra mig hundra gånger. Eftersom t.ex. gästpresentationen ska vara där i kan man ju inte skriva ut dem förrän alla osat men tänk vad skönt att ha allting färdigt, bara att printa!

Min tanke är att det ska innehålla en liten välkomsthälsning, meny, snapsvisor, gästpresentation, kanske en sida med bilder eller annat kul om oss och kanske en avslutande sida med tack till de som hjälpt till lite extra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar