tisdag 13 december 2011

Musik.

Låten vi ska gå "in" till under ceremonin är Colplays Fix you, men i förkortad instrumental version förstås. Jag älskar dynamiken i melodin och förstås även texten. Även om man inte hör texten just då har väl de flesta hört låten och vet vad den handlar om. Jag har även sett en film på youtube där de använde den och det var så mäktigt! Ljudet är dock kasst, så jag struntar i att posta den. Här är den vanliga versionen, ryser i heeela kroppen vid 02.35. Ser framför mig vattnet, den vackra platsen, hur alla de jag älskar står där för vår skull, när vi kommer. Vilken känsloexplosion!



Vad som blir utgångsmarschen är ännu oklart eftersom jag varit ödmjuk nog att låta Micke bestämma det. Tilläggas kan, att jag rätt och slätt avskyr hans musiksmak och hoppas innerligt att han inte väljer Iron Maidens skrikigaste låt. Inte bara för min skull då..

Här är lite annan musik som kommer vara med på ett eller annat sätt under dagen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar