tisdag 11 oktober 2011

Blommor.

Det senaste året har jag upptäckt blommor. Förut var det kanske det sista jag önskade mig i present eller värdinnegåva, nu går jag och dagdrömmer om blommor ett par gånger i veckan, hur jag står och planterar och doftar på dem i min stora gröna trädgård. Jag önskar att plånboken tillät färska snittblommor på köksbordet varje dag!

Min absoluta favorit är hortensian, för att de är så stora och härliga och finns i vackra färger som påminner om koraller. Ni som varit hemma hos oss vet att jag har ett par fejkvarianter i vardagsrummet. 






Vad jag förstår blommar den mars-september, vilket innebär att jag bör kunna dekorera med dem på bröllopet. Eller vad tror du mamma?

Min älskade mamma som är egenlärd florist har lovat att skapa en vacker bukett efter mina önskemål. Allt jag vet än så länge är att den ska vara i bollform, hängande i ett snöre. Att gå med en traditionell bukett i händerna skulle bara kännas jättefel. En liten boll att "svänga" med känns mycket mer som jag. Färgen känns dock rätt självklar, vit och rosa. På den övre bilden gillar jag blomblandningen, dock inte den gröna färgen. Är det hortensia och ros? Otroligt piffigt med den lilla rosetten. Att köra uteslutande rosor känns tråkigt, likaså att bara ha en färg. Det verkar inte vara jättevanligt med boll-varianten då jag inte hittade speciellt många bilder, men så gillar jag ju oftast det "ovanliga" också.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar