söndag 2 oktober 2011

Dukning.

Det här med dukning och dekoration har jag inte ägnat så mycket tanke åt än. Men jag vill ha runda bord. Det är helt klart det mest sociala alternativet om du frågar mig. Det blir mer dynamik vid ett runt bord än vid långbord där du får begränsad kontakt och utsikt.



Satin- och organzarosetter verkar vara poppis att knyta över lakansbeklädda stolar men det gillar jag inte alls, ser väldigt barnsligt och billigt ut på något sätt.
Det här med knut däremot, det faller mig i smaken. Enkelt men dramatiskt. 




Jag tänker mig också genomgående vitt. Vita dukar och stolar. Levande ljus känns väldigt stämningsfullt, frågan är hur praktiskt det är? Om möjligt hade jag älskat att ha en maffig kandelaber i mitten på varje bord..





Hur ser cateringhyrt porslin ut egentligen? Jag hoppas verkligen det är vackert. Annars förstör det ju hela bordet! Vad gäller blomster på borden skulle jag nog nöja mig med något enkelt, kanske bara blad utspridda? 



Något annat jag älskar är ju tyll, det får gärna användas som dekoration. Billigt men lite sådär chabby-festligt. Jag har egentligen köpt (läs: superfyndat på tradera) små organzapåsar med fjärilar på som jag tänkte använda för en liten gåva till varje gäst. Men så hittade jag den här urgulliga lilla kreationen och föll pladask. En liten tyllpåse med något smarrigt i. Hur enkelt som helst att göra själv! Organzapåsarna får hård konkurrens nu.


Det så kallade honnörsbordet har vi förkastat för en lite mer avslappnad variant där bara jag och Micke kommer att sitta. Det är ju vår dag. Jag vill bara behöva fokusera på honom och oss och inte känna mig skyldig över lårsmekningar och små tjuvnyp i snorren. Skämt åsido, jag vill se alla mina gäster och vill att de ska se oss. Så vi kommer att ha ett eget bord, gärna ett par maffiga stolar också. Det där med ljugarbänk verkar vara uppskattat vad jag har läst och den här varianten var lagom diskret men lite lustig. Har mina aningar vilka två tjejer som skulle sitta där och fnissa och viska vid tillfälle.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar