söndag 16 oktober 2011

Magneter.

Äntligen! Jag har velat fram och tillbaks med "save the date"-korten, eller "boka datumet"-korten som jag nu döpt dem till, eftersom jag inte har bestämt mig hur inbjudan ska se ut än. Jag tänkte att det ju skulle gå en röd tråd igenom allt från första början, att dessa kort åtminstone skulle innehålla något som sedan även går igen i inbjudningarna. Dessutom visste jag inte riktigt vilket format jag ville ha dem i. Om jag skulle skriva för hand eller på dator? Svårt det där. Så fasligt vacker handstil har jag ju inte, även om det är fint att ge bort helt handgjorda saker med mycket pyssel bakom. Dessutom tänkte jag att ett litet kort lätt hamnar i någon hög och glöms bort.

Men igår bestämde jag mig för att rätt och slätt beställa magnetkort i samma storlek som visitkort. De är ju fiffigt, så är alltså tanken att man ska hänga upp det på kylskåpet och på så vis se det varje dag och helt säkert inte boka upp sig på annat. Jag vill inte avslöja hur de ser ut (mer än att de blev rosa) innan jag skickar ut dem så jag visar en bild senare. Dock var man tvungen att välja 25 eller 50 stycken och för att alla par/singlar skulle få ett varsitt hade jag behövt 27 stycken. Typiskt! Således är det två stycken som blir utan, kanske lämpligtvis våra föräldrar? Förhoppningsvis har de redan lagt datumet på minnet.

Det känns i alla fall jättekul att få skicka iväg dem, för då är karusellen igång på riktigt. Så nu ska jag jaga snygga små kuvert och snoka fram allas adresser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar