fredag 4 maj 2012

Klänningsprovning!

Idag var en himla viktig dag, nämligen dagen då jag provade min klänning.

Jag hade försökt att inte tänka någonting alls i förväg men igår och imorse var jag ändå nervös, tänk om den skulle vara ful, fel.. helt enkelt inte jag. Tänk om jag skulle ha helt fel förväntningar eller bild av hur jag skulle se ut. Micke snörade på  korsetten i morse innan han gick till jobbet och trots att vi gjorde det försiktigt i två omgångar insåg jag på väg till provningen att den satt för tight och jag började känna mig yr. (Om man aldrig haft en för hårt snörad korsett på sig kan man nog inte förstå paniken). Väl framme hos sömmerskan fick hon lätta på trycket en aning och jag kunde andas. Puuuh.

Direkt när hon tog ut klänningen ur sin resegarderob blev jag kär. Så otroligt vacker. Mycket  mycket finare än jag någonsin vågat drömma om. Och när vi fått på både underkjol och klänning så visade det sig att livet satt som gjutet eftersom även det har snörning och går att justera. Jag ville aldrig ta av mig den, den var helt perfekt framifrån, bakifrån, till och med ifrån sidan var den tio poäng. Jag hade kunnat stå där i en timme! Det återstår bara några justeringar, underkjolen måste förlängas och så ska det sys någon form av "släpuppfångare" men det skulle gå fort så inom kort är den min, min miiiin!

Jag är så himla lycklig, nu har verkligen de absolut största och viktigaste bitarna fallit på plats för mig och allt annat känns som småpotatis, nu kan jag verkligen slappna av och bara längta och längta och längta till dagen då jag får ta den på mig och känna mig som en livs levande Barbie!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar