tisdag 29 maj 2012

Vin!

Nu är båten fixad, grannen på andra sidan sjön kör oss både till och från vigseln, såå snällt! Vi har även tittat på Mickes kläder, tyvärr kan man inte hyra vit smoking så det blir nog helt enkelt att köpa. Han gör troligtvis som mig och syr upp en även om han kanske inte kommer få användning för just den vita kavajen igen.. men å andra sidan kommer jag knappast använda min bakelseklänning igen. Kanske om vi förnyar våra löften om några år igen?

Idag började vi kolla lite på vilka viner vi ska ha. Eftersom vi ska bjuda på både vitt, rött och rosé så innebär det ju tre (jobbiga) val. Det här med vin är ju så himla individuellt.. Jag kan tänka mig att jag har rätt udda vinsmak så jag överlåter det till största del på Micke. I helgen ska jag ha en middag igen för några av mina gäster och då får vi ju anledningen att köpa hem vin och testa!

2 kommentarer: