måndag 14 november 2011

Hjärtats sko.

Förlåt mig men jag måste säga, söker man på "brudskor" eller "bröllopsskor" eller dylikt så dyker det upp så gräsligt katastrofalt fula skor. Jag förstår att det ska vara bekvämt och hit och dit men alltså.. urk. Jag vill ha glitter och glamour, inte kissbeiga myggjagare med två centimeter klack.

Jag har tänkt vara barfota under ceremonin dels eftersom vi vigs i gräset men också som en symbolisk andlig gest, som för att visa att jag är jordad. Naturen läker mig, inte minst just den platsen där vi ska säga ja. Det blir en fin kontrast till den överpiffiga barbieklänningen och om det är något jag älskar så är det ju kontraster.

Men SEN. När festen drar igång vill jag ha ett par snygga pjucks, inte farmor-med-svullna-fotleder-på-promenad-i-sjukhuskorridoren-med-folkdräktsliknande-skor. Golvet i lokalen är ju dock K-märkt vilket innebär att sylvassa stiletter är big no no, så det får bli en lite mer robust klack. Kanske dessa skönheter? Helt klart Barbielicious!



1295 :- på nelly.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar