fredag 18 november 2011

Tema?

Vi har inte satt något tema förutom färg, åtminstone inte än. Av den enkla anledningen att det inte uppenbarat sig någon wow-idé. Dubbelsnark på de förslag som finns. Typ "romantiskt", "havet", "rymden" och sånt. Neeeeej, jag dör vad tråkigt. Inget fel alls, men inte för oss bara. T.ex. "50-tal", "vintage" eller "pin-up" hade varit sjukt kul att gå på men inget jag vill ordna själv. Eller något filmtema, men jag gillar ju skräckfilm, haha.

Teman som skulle passa oss (eller mig då) är typ "glamour", "dekadens", "more is more", eller som såklart föreslagits: Barbie & Ken. Detta skulle då vara den ultimata Barbieklänningen. Jag behöver knappast säga att jag älskar Jordan.




MEN. Samtidigt vill man ju ha ett tema som gästerna också vill följa och jag känner få människor som vill klä ut sig till Barbie. Fördelen med lite mer subtila varianter som "glamour" är att alla känner sig väl mer eller mindre glamourösa när de klär upp sig och då finns det ingen risk att någon känner sig fel. Eller "more is more", för någon som aldrig använder örhängen eller klackar kanske det är just more. Och där finns inga som helst gränser. Time will tell..

     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar