måndag 2 april 2012

Deadline.

April! Nu är vi ännu en månad närmare.. har precis lagt mitt sommarschema med semester två veckor före bröllopet och nästa fyra efter. Jag har mina misstankar att det kommer vara lätt antiklimax efteråt och det sista jag vill är att behöva stressa hem till Stockholm, jobb och vardag.

Vad gäller planeringen trodde jag länge att jag skulle sakna det sedan när allt är över. Att jag aldrig ville att det skulle ta slut - men det börjar faktiskt kännas rätt mättat. Jag tänker inte alls på det dag och natt längre som i början, jag hakar inte upp mig på småsaker och känner sällan panik över något. Jag tycker bara det är skönt att stryka saker på listan och veta att vi är ett steg närmare hela tiden. Det börjar dessutom bli påfrestande att lägga undan så mycket pengar, jag längtar efter att kunna gå iväg på stan och köpa icke-bröllopsrelaterade saker!

Över påsken åker vi till Åland och jag har faktiskt ett viktigt mission med de dagarna och det är att jag måste ha bestämt mig för inbjudningarna, kanske i samråd med mamma och syster. Jag sätter en deadline nu för annars blir det aldrig av. Jag vill gärna få ut dem så småningom också.

Tänkte även köpa den sista spriten och påbörja bunkringen av champagnen på båtresan över. Och vad mer? Jo, tillfråga värdparet om de vill ta på sig den uppgiften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar