tisdag 10 april 2012

Smått och gott.

Sådärja, nu är påsken över och lite bröllopsplanering har vi klämt in i den annars rätt så fullspäckade ledigheten. Den började dock med de tråkiga nyheterna att någon hummer finns inte längre på Åland, så det får vi hoppa över. Men då kom Micke istället med den briljanta idén att vi gör entré med båt. Passar perfekt för en båt- och havsjunkie som jag.

Värdparet är nu tillfrågat och de blev jätteglada över uppgiften vilket gör att det känns extra kul att vi valde just dem. Så båtbestyren ska vi lägga över på dem att försöka fixa. Tanken är att vi blir körda med bil till en plats i närheten där båten hämtar oss och kör oss till stranden där vi vigs. Sedan kör den tillbaks oss där bilen väntar och så blir vi körda till festlokalen där vi smyger in bakvägen (under tiden står alltså gästerna utanför lokalen och minglar med champagne) och sedan kommer vi ut på trappan och där får gästerna blåsa såpbubblor. Då slipper vi tänka på att ha en snygg bil som folk kommer se. Perfekt.

Inbjudningarna är så gott som bestämda i tanken, så nu ska jag bara inhandla material och sätta igång. Ä n t l i g e n!

Vad gäller bänkar till vigseln och tält (in case of rain) har mina händiga pappa lovat att bygga ihop det. Där känns det verkligen som en sten ramlade från mina axlar för de tält vi tittat på har varit katastrofalt fula, stolarna likaså. Och vem vill betala flera tusen för fula saker som vi ändå inte kommer behöva på denna dag då det kommer vara gassande sol. Så hurra för det!

En hel del dryck inhandlades och kunde strykas på listan (älskar att stryka saker) på båten över så nu fattas bara lite lite champagne, öl, en enstaka flaska sprit och så vinet men det köper vi på systembolaget.

Tygproverna till korsetten kom också och jag valde en cremefärgad så kallad "brudsatäng" till utsidan. Längtar så jag blir tokig att den ska bli färdig!

Kan även avslöja att vi fått besked av PRV att de avser att godkänna namnansökan, dock måste det kungöras en månad (d.v.s. allmänheten måste ha möjlighet att komma med invändningar mot det, eftersom vi vill stava det med W och originalnamnet i släkten stavades med V)  så det slutgiltiga beskedet kommer i mitten på maj.

Så ja.. en och annan polett har trillat ner. På fredag ska jag nog till Ikea och köpa fler karaffer, ljus, vattenflaskor och lakan. Känns som jag är inne i ett bra flow nu - skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar