onsdag 25 januari 2012

Desserttankar.

Eftersom vi ska servera snittar till brudskålen innan middagen hade vi ju bestämt oss för att bara köra förrätt, varmrätt och sen bröllopstårta. Alltså ingen dessert. Men, så igår slog en liten tanke rot, att jag älskar ju desserter långt mer än jag gillar tårta så det vore väl himla otypiskt mig att hoppa över det?

Dessutom älskar jag ju att baka så jag vill göra det själv! Dock tar jag höjd för att vi kommer bli dundermätta och tänkte mig därför bara en liten mumsig sak. Mini-cheesecakes som jag gör i muffinsformar. Inte en traditionell utan en mycket bättre, med oreos-botten och vitchokladgrädde som topping. Jag dör ju vad gott. Jag gjorde en provsats igår och kan ju meddela att det inte bara var en som slank ner..


Grädden ska ju dock spritsas på lite snyggare och så väljer jag nog en lite högre form, men annars; SUCCÉ!


1 kommentar: