fredag 27 januari 2012

Korsetten.

Jösses vad tiden går! Snart är det bara sju månader kvar! Ååååh, jag vill ju inte att det här roliga ska ta slut. Nu har jag i alla fall bokat tid till en kvinna jag blivit rekommenderad för att sy upp en korsett. Självklart bor hon nere i Malmö, varför göra det lätt för sig liksom. Men eftersom min älskade syster bor där får vi slå två flugor i en smäll och förena nytta med nöje. (Ni hittar korsett-Veronica här)

Något liknande denna kanske?
Det kostar en slant förstås, men med mina tuttar ser jag det bara som en investering. Själva modellen blir dock väldigt enkel. En halvbystkorsett som ger en helt bananasgalen push up, och som sitter bekvämt, det är det viktigaste. Material och liknande får hon som kan sådant hjälpa mig med.

Jag trodde att kvinnan som ska sy upp min klänning inte kunde ta mina mått om jag inte hade korsetten på mig och jag insåg då att det blev panikartad tidsbrist då klänningen har tio veckors leveranstid och korsetten sex veckor = sexton veckor. Och vi ska ner till Malmö i slutet på mars först. Man vill ju gärna ha ett par månaders marginal och inte stå där dagarna innan med förseningar eller ingen tid att korrigera.  Men det gick hur bra som helst, dels kommer jag välja snörning i ryggen på klänningen också vilket ger lite extra svängrum, plus att hon korrigerar storleken gratis om man hetsätit eller hetsbantat strax innan. Hon ville dock att jag skulle komma in för mått-tagning och beställning så fort som möjligt så nu måste jag bestämma mig för klänningsmodell! HJÄÄÄÄLP!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar