torsdag 11 augusti 2011

Första att veta.

I den saliga blandningen av chock, exaltering och glädjeyra sorterade jag ut vilka jag ville kontakta direkt för att basunera ut det oväntade till först. Pappa visste redan innan, eftersom min blivande make i traditionsenlig stil bett honom om välsignelse. Vidare hade han även meddelat sin mamma, min blivande svärmor, kanske för att bespara henne en hjärtinfarkt? Min lilla mamma visste dock ingenting men fick ju snart bevittna det hela, och eftersom de alla närvarade vid själva frieriet (till min mammas enorma förtjusning), återstod att avisera mina två syskon vilka meddelades via telefonsamtal samt två vänner via sms. Resten fick veta via den ändrade facebook-statusen (samt senare även min vanliga blogg), vilket passar mig ypperligt eftersom jag inte är särskilt förtjust i telefonsamtal samt ville njuta av den rosa champagnen i lugn och ro med min älskade och de blivande svärisarna. Lite torftigt kan tyckas, men.. min förlovning = mina regler.

Under kvällen kunde jag inte sluta le, och med en miljard frågor i spinn och kramp i käkarna somnade jag sedan intill min blivande make. Vad jag drömde om hela natten kan ni säkert gissa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar