torsdag 11 augusti 2011

Location Location Location.

Att hitta lokal till själva festen var dessvärre inget drömprojekt. Eftersom bröllopet blir på Åland kommer alltså hälften av våra gäster från ett annat land, vilket innebär att övernattningsmöjligheter blir önskvärt på ett gärna smidigt sätt.

Min första tanke var hav. Hav och klippor. För de som aldrig varit här vill jag självklart visa öns främsta egenskaper. Inte sitta i en sunkig ungdomslokal med urblekta bomullsgardiner. Läget blev alltså prioritet ett. Norrhavets skådespel utanför fönstret, hur kan man inte inse storheten i det?

Min älskade mor har så kört mig i dagarna två, till sju olika platser, såväl restauranger som tomma lokaler i jakt på det omöjliga. Jag tror mig dock vara nere i tre alternativ. Inget av dem känns så fantastiskt som jag önskade att det skulle göra, men kanske handlar det bara om att bestämma sig, så infinner sig känslan efteråt.  Mitt mål är att ett beslut ska vara taget inom en vecka, jag återkommer i frågan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar