tisdag 30 augusti 2011

Musiken.

Musiken, förvisso. Den kan jag fantisera hur mycket som helst om, för den är ju självklar oavsett var vi kommer vara. Det enda som är lite synd med att gifta sig borgerligt är att själva ceremonin är så kort. Den långa varianten går på två minuter har jag för mig att jag läste någonstans.

Det innebär ändock att det finns utrymme för en inmarsch (heter det så även när man är ute?). Sedan antar jag att vigselförrättaren säger några juridiskt bindande ord och vi läser upp våra löften som vi skrivit själva. Därefter hoppas jag att min älskade syster, eventuellt med någon annan sjunger. Men sen måste vi väl gå igen antar jag. Och det betyder att med utmarschen inräknat får vi ihop tre olika låtar. Men jag har ju typ.. sex låtar jag vill ha med på ett eller annat sätt. Som tur är finns ju brudvalsen! Inte för att vi ska valsa direkt, men en högstadietryckare kanske vi bjuder på.

På drottninggatan brukar det sitta en fantastiskt begåvad man, Dave, som sjunger och spelar. Min dröm hade varit att antlita honom, tyvärr är han lite för pricey för vår budget. Ni får några smakprov ändå. (Han finns att boka HÄR)





1 kommentar:

  1. SHIT VILKEN RÖST!!! HAN ÄR GRYM :) PUSS /Bea

    SvaraRadera