tisdag 3 juli 2012

1 månad!

Imorgon är det den 4 juli vilket innebär... EN MÅNAD KVAR!

Jag har tänkt mig sockerförbud tills dess. Det vill säga hålla mig borta från uppenbart socker som godis, glass, kakor etc. Inte som någon slags bantningskur utan för att jag vill rena kroppen, jag vill känna mig fräsch bara.

Jag har tyvärr tjockat på mig lite eftersom min älskade lilla hund varit skadad sedan maj. Innan dess gick vi minst 1,5 h promenad varje dag vilket var vad som behövdes för att jag skulle känna mig nöjd men nu har det smugit sig på något kilo här och där så nu väljer jag att lämna honom hemma och ta de där promenaderna ändå hur konstigt det än kommer kännas. Återigen, det handlar inte om någon panikträning/bantning och jag har inga mål om att gå ner i vikt. Men jag vet att jag kommer känna mig piggare och gladare om jag motionerat och tänkt lite på vad jag stoppar i munnen åtminstone i en månad.

Alltså.. jag tror inte ni kan förstår hur mycket jag längtar! Eller kan ni?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar