tisdag 17 juli 2012

Festprogrammet.

Ska jag säga er en helt fantastisk grej?! Festprogrammet är nästan klart! 12 hela sidor blev det! Det enda som är kvar är gästpresentationen men den har vi sagt att vi ska slå oss ner med i lugn och ro ute på altanten på Åland med lite vin, solnedgång och den inspirerande naturen.

Framsidorna förvisso ska ju också embossas med vårt monogram och fjärilar men det blir bara kul, får dessutom mycket hjälp på Åland om jag så vill av bl.a. syster, mamma och tärna.

Utöver detta blev det en välkommen/info-sida, meny, snapsvisor, roligt korsord om hur och när vi träffades (ett svårt - den som klarar det får en present), ordlista på typiska åländska ord, två sidor med bilder på oss, en "barns tankar om kärlek-sida" och slutligen en tacksida. Jag är faktiskt jäkligt nöjd, även om det har varit lite kämpigt stundvis. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag fattar inte hur människor som jobbar heltid och/eller har barn har tiden och framförallt orken att planera bröllop, herrejösses.

Min tärna frågade mig när hon var här i helgen om jag någonsin stressat upp mig inför bröllopet och också om jag är less på allt som har med bröllopsplanering att göra. Svaren på båda frågorna är egentligen nej. Jag är ingen bridezilla (väl?) och det är klart man hade en jäkla massa storslagna planer i början som man kanske har fått kompromissa med eller stryka men jag har hela tiden försökt tänka mig in i gästernas situation. Jag har varit på några bröllop och alltid haft skitkul, inte har jag tänkt på om tvålen på toaletten är exklusiv eller huruvida gardinerna är blå eller bruna, så jag har själv fått släppa många såna tankar och fokusera på viktigare grejer. Självklart vill jag inte ha stavfel någonstans eller fläckar på klänningen men jag skulle aldrig låta det förstöra min dag.

Så länge vi har någon som viger oss, mat, dryck och kärlek så klarar vi oss. Det är ju allt som behövs, resten är ju, som jag tidigare sagt, bara rekvisita. Så vill vi såklart att alla ska vara friska och må bra.

Med 17 dagar kvar har vi en hel del småsaker att fixa, Mickes smoking är förstås försenad.. vad sa jag.. ? Men äsch, det hinner absolut lösa sig, det är jag övertygad om.

På torsdag får vi båda semester och då har vi ett par veckor att fokusera hur mycket vi vill på bröllop! Då jävlar ska jag njuta minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar