torsdag 26 juli 2012

Smått och gott.

Här har det hänt en massa grejer på fem dagar, helt enkelt så mycket så jag inte hunnit blogga om det.

Festprogrammet är äntligen klart, förutom ca 14 stycken som väntar på sin framsida som kommer med färjan imorgon, om som ska bindas förstås men det går snabbt.

Vigselprogrammets framsida är klart, min kusins barn Meja hjälpte mig embossa dem. Meja har även tackat ja till uppgiften att bära mitt släp från båten och fram till vigselförrättaren. Och henne, vigselförrättaren ska vi träffa på måndag, hon har gått med på att läsa stycket jag tidigare skrev om så nu ska vi ses och gå igenom resten av vigseln.

Idag var jag till Julia och fixade utväxten och blev ännu mer blond, jag sydde även på clipsen på mitt löshår så det ska jag lämna in till henne på måndag så kan hon preppa det och locka det i förväg. 

Bordsplaceringstavlan gjorde jag och mamma tillsammans idag. Vi spände upp tyll på en sån "reklamtavla" och sedan gjorde jag allt annat av så kallat restmaterial, alltså papper och sådant som blivit över från inbjudningar osv. Den är jag verkligen skitnöjd med. Något annat jag gjort av restmaterial är avec-skyltarna. Vi har valt svindyr avec så det måste stå vad det är för något, haha..

Har dessutom testgjort ett minnesträd för polaroidbilderna, grenarna/kvistarna är för torra för att klara transporten till festlokalen så vi måste plocka nya friskare, men nu vet jag ungefär hur jag vill ha det.

Vi har också hunnit med ett möte med värdparet och delat ut deras uppgifter, skönt!

Pappa har byggt, inte bara en brygga (det behövdes ändå) för båten att angöra utan även en tillfällig "catwalk" och en trappa ner där vi kan gå från båten och fram till platsen där vi vigs. Vi testade också idag hur lång tid det tar att gå så att vi kan tima musiken.

Bakom oss under middagen ska vi ha en tavla med vårt monogram förstorat som mamma och pappa håller på med, det kommer bli så fint! 

Det tog 2 timmar att skriva ut festprogrammet..
"Trädet"
Meja embossar




Festprogrammen, klara! Det vita inuti är ett löstagbart korsord

Framsida

Framsida close up

Framsida vigselprogram

Bordsplaceringstavlan, mycket finare i verkligheten!

Vårt fina lilla bord!




Vad mer?! Säkert har vi hunnit med mer smågrejer men allting bara snurrar i huvudet. Jag vill verkligen få undan så mycket som möjligt så långt innan som möjligt så jag känner mig sjukt nöjd med dessa dagar, känns kanske inte riktigt som någon semester men är ju ledig flera veckor efteråt.

Imorgon ska vi också belöna oss lite med middag på stan, viiin, drinkar och en Adrian Lux-spelning och sedan anländer syrran och hennes tjej vid midnatt så då badar vi i tunnan och njuter!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar