söndag 15 juli 2012

Svensexa!

Igår var det Mickes tur, jag hade gjort ett halvlamt försök att lura honom men han hade sina aningar, det här var nämligen vår sista helg i Stockholm innan bröllopet.

Jönssonligan kom vid 08.30 och lämnade över en ryggsäck och en qr-kod (till mig som jag gav till Micke) som han fick läsa av med mobilen, då ploppade detta sms upp "Im you bitch, bring it on" som han skulle skicka till ett nummer varifrån han sedan fick vidare instruktioner. Kul grej! Ryggsäcken skulle han såklart ha på sig för att det är bland det värsta/fulaste han vet. En Dressmann-påse storlek XL fick han också som han skulle ta med sig, även det för att han h a t a r Dressmann och skulle inte handla där om han så fick betalt. (Dock lade han snabbt in påsen i ryggsäcken då det i hans instruktioner inte stod att det ej var tillåtet, den jäveln).

Han fick sedan gå ner på stan och checka in på facebook på diverse "pinsamma" ställen och även gilla Kristdemokraterna. Alldeles själv med sin ryggsäck. Rutten var city-gamla stan-söder, han fick en sl-remsa i ryggan.

Sen spelade de fotbollsgolf och hade lyxpicknick med kubb följt av vattenlekar i en babysimhall. De tvingade Micke ha på sig ryggsäcken ända fram till babysimmet eftersom han hade brutit mot vissa regler, haha. Vi träffade på halva gänget här i kvarteret vid 19-tiden jag och Therese när vi var på väg ut och grilla och då var även de på väg till en kille som bor i huset mittemot oss, där de grillade, åt och drack en sjujävla massa sprit.

Jag och Therese satt i parken hela kvällen i regnet under ett stort träd och mös och när vi runt halv två tiden på natten begav oss hem stod några av killarna utanför vår port, de hade "följt" Micke hem och skulle själva dra ut. Micke totaldäckade på två röda och Marko (Therese kille, de bodde hos oss) fick jag släppa in runt 04.30..

Alla verkar nöjda och jag tycker det var en väldigt snäll svensexa, skönt att alla kom hem hela och levande. Jag gillar att folk skippar en massa jävla förnedring och sånt nu för tiden. Nu är vi båda supernöjda och mer än redo att gifta oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar