måndag 9 juli 2012

Festhäftet.

Idag slog det mig att jag helt "glömt" festhäftet och vigselprogrammet. Egentligen tycker jag sådant är kul och vigselprogrammet kan jag ju inte göra innan vi pratat med vigselförrättaren men festprogrammet.. åh får lite ångest. Jag har dock slösurfat runt efter lite inspiration och de här är grejer jag tycker man kan ha med:

Välkommen + info. Brudparet hälsar alla välkomna, meddelar om engångskameror, till vem man anmäler sista minuten- tal/program, transporter/taxi, hur vi vill ta del av allas bilder osv.
Meny. Vad som kommer att förtäras.
Gästinformation. Roliga fakta om gästerna.
Historik. Tidslinje över mer eller mindre relevanta datum i brudparets liv. Åren tillsammans, vad brudparet gjort varje år sedan de blev ett par.
Ordlista. Förteckning av dialektala ord/uttryck om släkterna kommer från olika landskap/länder.
Barncitat. Roliga saker som barn sagt om kärlek och äktenskap. Som Thomas 8 år: "När man är kär blir det alldeles tyst inuti en, så att hjärtat verkligen hör att man är kär."
Kuriosa. Tjugo saker jag älskar hos min nya man/fru. Vad betyder brudparets namn? Hur många bär namnet? Intervju med brudparets föräldrar, samt deras bröllopsfoto.
Sånger. Texter på sånger (i vårt fall snapsvisor).
Pyssel. Egenkomponerade korsord eller bingo.
Tack. Allra sist ett tack till alla berörda (föräldrar, värdpar, brudnäbb med flera).

Några andra tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar