onsdag 15 februari 2012

Fototråd.

Gästböcker har jag aldrig riktigt förstått mig på, varken att skriva i eller att ha själv. Såvida inte alla skriver något KUL! Men oftast är det väl ett lycka till, tack eller en klyscha och ett namn och en sådan bok skulle jag lägga någonstans där den sedan skulle ligga och ta plats och jag skulle aldrig öppna den ändå. Jag är överlag en väldigt slängande typ. Jag gillar inte att samla på "onödiga" saker och den skulle göra mig irriterad eftersom jag absolut ändå inte kunde slänga den.

Samtidigt så vill jag ju gärna ha minne från alla som är med under dagen, men jag tänker mig något mer piffigt, en fototråd? Jag skulle vilja ha en polaroidkamera och när man har minglat och skålat med oss utomhus (ja för det kommer vara strålande sol) så skulle vi sätta upp ett lite photobooth i hallen där man blev fotad innan man gick in i själva festsalen. Finessen med polaroidkameran skulle vara att fotot ploppar ut direkt och på baksidan så får man skriva något KUL. Gärna ett minne eller ett sjukt bra citat, men en klyscha om långt och lyckligt liv godtas också! Sedan skulle man kunna hänga dem i en klädnypa på ett vackert snöre. Voila, det är något jag faktiskt skulle vilja ha framme, hemma i min inredning, till skillnad från en gästbok. På detta vis skulle ingen kunna "missa" att skriva heller, eftersom det är något alla måste passera för att komma in till middagen och någon står där och ser till att alla låter sig fotas.

Det skulle innebära någon tusenlapp extra i planeringen, värt eller ovärt? Värt om du frågar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar