fredag 3 februari 2012

Ingen återvändo.

Än en gång fick jag bevisat att man ska följa magkänslan. Första dagen jag letade klänning på nätet hittade jag en sida jag gillade på en gång, och har återvänt dit många många gånger även om sidan i sig inte alls är särdeles proffsig. Men jag har känt ändå från början att där kommer jag få vad jag vill ha. Man har ju hört hemska historier om snobbiga försäljare som tycker man är för fattig eller för fet för att ens få kliva in i deras butik. Jag sökte en varm och hjärtlig person som lyssnar och vet han hon gör och som man inte är obekväm i sällskap med. Och Mejan, som jag träffade idag, uppfyllde definitivt de kriterierna. Hon sa förvisso när jag klädde av mig, "ja oj vilken stor byst" men med glimten i ögat och troligtvis för att vi hade pratat lite tuttar innan. Hon förstod att det inte finns färdiga klänningar sydda i mina smått surrealistiska mått. Jag hade med Portia De Rossis klänning på bild för att visa på hur fluffig jag vill ha underdelen och det visade sig att hon faktiskt hade sytt upp en identiskt klänning för några år sedan.

Men! Eftersom jag kommer ha två olika material, satäng till livet och tyll till kjolen så avrådde hon mig starkt från att välja rosa då risken finns att de blir olika nyanser, i värsta fall jättemörk överdel och ljus underdel t.ex. och det vill jag inte riskera, så färgen på klänningen blir trots allt light ivory, men med rosa snörning bak. På livet kommer det även vara massa kristaller i light ivory och även genomskinliga och hon sa att vi kan blanda in rosa kristaller i efterhand om vi vill. Och det kändes faktiskt riktigt bra! Wiiiiiiiiie!

Kan knappt vänta att få ta den på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar