måndag 20 februari 2012

Smycket.

Idag fick jag Carolina Gynnings fjärilssmycke. Jag valde silver trots att jag är en guld-tjej mest för att det skulle bli lite diskretare och inte ta över för mycket. Men jag måste dock säga att jag blev besviken.. Hon tar alltså 890 :- för det (inkl dyr frakt) men jag tycker definitivt inte att det är värt så mycket pengar. För det första är kedjan alldeles för lång och inte justerbar, för det andra ser materialet billigt ut och för det tredje ser hantverket bara slarvigt massproducerat ut. Och jag tycker inte det är okej såvida det inte hade kostat typ en tredjedel.

Tack och lov köpte jag det för en femhundring på blocket men jag vet faktiskt inte om jag ska behålla det. Jag ska fundera på saken, kanske ska testa det ihop med klänningen. Man skulle ju också kunna testa att byta till en äkta blänkande silverkejda och se om det kom mer till sin rätt då. Annars åker det ut på tradera igen i jakt på ny ägare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar