lördag 11 februari 2012

Provdukning och provsmakning

Igår var vi och provsmakade maten! Det blev några små justeringar men annars är vi mycket nöjda. Kock är Micke Björklund som vann årets kock år 2000. Han och hans fru är väldigt trevliga och krusidull-lösa.

Senare gjorde jag även den planerade desserten som togs emot väl, även om samtliga föreslog att jag skulle addera något som bröt av sötman, t.ex. kiwi.

Vi provdukade också lite och ungefär så här kommer det se ut, fast med smalare tyll och de vita kandelabrarna då, och givetvis vit duk under. (Borden kommer ju naturligtvis inte vara så stora) Vi har strött ut kristaller på spegeln, hur vackert som helst. Blommorna i tyllen ska även vara i olika nyanser och på glaskanterna ska det sitta placeringskort i form av fjärilar. Superduperfint blir det.





5 kommentarer:

  1. Superduperfint! Fjärilskorten har vi också beställt:O) Det känns som vi tycker väldigt lika om mycket gällande det här med bröllop!

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Åh är det sant, vad roligt! Vi har bra smak ;) men jag har funderat, helst skulle jag vilja ha namnet mitt på fjärilskroppen men där är det för lite plats, åtminstone på de jag har, ska man skriva namnet på vingen? Och skriver man förnamnet på ena vingen och efternamnet på andra eller hur gör man det snyggt? Om vi nu har samma sort vill säga. Jag skulle nog egentligen tycka att man skriver både för- & efternamnet på "tavlan" med bordsplaceringen och sen bara förnamn vid bordet men tänker att ena halvan på fjärilen blir så tom? Oj Oj allvarliga bekymmer detta ;) Puss!

    SvaraRadera
  3. Ahh! Vi har inte fått våra än, förhoppningsvis dimper de ner i morgon. Hade också tänkt skriva namnen mitt på fjärilen...så nu blev det svårt! Jag beställde våra från myheart.se, måste ju vara samma va?

    Puss!

    SvaraRadera
  4. Hmm.. ja alltså jag köpte mina på bröllopstorgets köp&sälj men de ser exakt ut som de från myheart - på bilden ser det dock ut att finnas mer plats än vad jag upplevde att det faktiskt var?! Man vill ju liksom inte behöva skriva i ministil heller.. let me know när du fått dem vettja :)
    Puss!

    SvaraRadera