måndag 26 mars 2012

Korsettyra.

Nu är vi hemkomna från Malmö där vi spenderade helgen primärt för korsettens skull, även om det ju i praktiken "bara" tog två timmar. Resten av tiden har vi bara njutit av restaurangbesök, fika, shopping, häng med syster och hennes tjej och bara insupit den underbara miljön där nere.

Korsett-Veronica var väldigt trevlig, extremt kunnig och noggrann, hon gjorde en "avgjutning" av min kropp med hjälp av ett tunt tunt tyg och sedan tejpade hon in mig och ritade diverse linjer. Det innebar att jag redan kunde se hur den kommer se ut och den var supersnygg redan i tejpform så jag är övertygad om att den kommer vara drop dead gorgeous när den väl är klar vilket bör vara om 5-6 veckor. Det enda som återstår är att välja tyget som ska vara på utsidan, hon skulle skicka tygprover inom kort. Micke fick även lära sig att både snöra av och på den, vilket ju är bra. Annars hade jag fått sova med den på, på bröllopsnatten.


På tåget på väg hem fick jag meddelande om att klänningen är klar! Det tog bara 8 veckor, jag blev förvånad. MEN, jag ska inte testa den innan korsetten är klar eftersom den minskar min midja med hela 7,5 cm. Klänningen behöver med andra ord sys in en del och det är bara onödigt med en provning innan dess. Jag trodde det skulle kännas jobbigt att vänta men det gör det faktiskt inte. Det är bara skönt att veta att den hänger där och väntar på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar