tisdag 6 mars 2012

Skål!

Idag var jag på Ikea och köpte snaps/shotglas. Vi har en tradition i vår familj - när vi firar födelsedagar eller har andra stora fester gör pappa egen snaps. Han kryddar den olika varje gång, sedan namnger han och mamma den på ett fiffigt sätt, trycker upp etiketter och pyntar de små flaskorna. Himla kul, och vi får då alltså inte veta varken vad den smakar eller hur den ser ut förrän på festen. Men det är hur som helst alltid en succé. Den dricks ju dock ur snapsglas på fot och glasen jag köpte var snarare shotglas.

Vi ska nämligen även servera en shot innan middagen, men exakt vad och varför är en hemlis, det är något som har att göra med Mickes och min första dejt iallafall.

Jag köpte även ett par karaffer som var mycket snyggare än de såg ut på hemsidan. Anledningen till att jag köper istället för att hyra är för att det faktiskt, tro det eller ej är billigare. Dessutom kan man ju behålla de man behöver och sälja bort resten på BT sen.

Femton spänn för sex stycken = som hittat.


Enliterskaraff, femton kr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar